4/02/2008

SPDC ရဲ႕ဖြဲစည္းပုံအေျခခံဥပေဒကိုသုံးသပ္ျခင္း (2)

SPDC ရဲ႕ အတုအေယာင္အမ်ဳိးသားညီလာခံမွ ရလာဒ္ကို အေျခခံမူအျဖစ္ခံယူၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒအျဖစ္ျပဳလုပ္ထားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ဒီဖြဲ႕စည္းပုံအုပ္ခ်ဳပ္ပုံအေျခခံဥပေဒရဲ႕ အားနည္းခ်က္ကို သိဖို႕လုိတဲ့အတြက္ ဒီဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒကို ေအာက္ပါအတိုင္း(သုံးသပ္ဖုိ႕လုိပါတယ္)

(၁) စစ္မွန္ေသာပါတီစုံစနစ္ ဟုတ္ - မဟုတ္ ေလ႕လာဆန္းစစ္ျခင္း။
ႏုိင္ငံေတာ္အၾကီးအကဲႏွင့္ အစုိးရအဖြဲ႕ အႀကီးအကဲ ျဖစ္သည္႕ သမၼတကို -
(က) အထက္လႊတ္ေတာ္(အရပ္သား ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္ ၁၆၈ ဦး ) မွ ဒုတိယသမၼတ တဦး။
(ခ) ေအာက္လႊတ္ေတာ္(အရပ္သား ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္ ၃၃၀ ဦး ) မွ ဒုတိယသမၼတ တဦး။
(ဂ) ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္မွ ေ႐ြးခ်ယ္ေပးလိုက္ေသာ၊ တပ္မေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ (စစ္ဘက္ ကိုယ္စားလွယ္ ၁၆၆ ဦး)မွ ဒုတိယသမၼတ တဦး ၄င္း(၃)ဦးအနက္တဦးဦးကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ (အထက္လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ေအာက္လႊတ္ေတာ္ ႏွစ္ခုေပါင္း)မွ သမၼတအျဖစ္ ေ႐ြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ရမည္။ ဒါ႕အျပင္ စစ္ေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ အေတြ႕အႀကဳံ႐ွိသူျဖစ္ရမည္ စေသာသမၼတအရည္အခ်င္းႏွင့္လည္း ျပည့္စုံရမယ္လို႕ ေဖၚျပထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သမၼတဟာ ဘယ္ပါတီကအစုိးရျဖစ္ၿပီး၊ ဘယ္ပါတီဟာ အတိုက္အခံျဖစ္မလဲ မေပၚလြင္ေတာ့ဘူး၊
ဒါေၾကာင့္ အတိုက္အခံပါတီမ႐ွိျခင္းဟာ၊ ပါတီစုံစနစ္မဟုတ္ေၾကာင္း ထင္႐ွားေစတယ္။ ေနာက္ၿပီး ျပည္နယ္/ တိုင္းလႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ ျပည္နယ္/တိုင္းအေထြေတြအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဦးစီးမွဴးမ်ားဟာ သက္ဆိုင္ရာ ျပည္နယ္ /တိုင္းလႊတ္ ေတာ္၏ အတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္ရမယ္လို႕ ပါ႐ွိတယ္။ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ အႏုိင္ရပါတီ (ကိုယ္စားလွယ္ ထက္ဝက္ေက်ာ္ အႏုိင္ရသည့္ပါတီ) အစိုးရဖြဲ႕ၿပီး မိမိ ႀကဳိက္ႏွစ္သက္သည့္ ပုဂၢဳိလ္ကို၊ လႊတ္ေတာ္အတြင္းဝန္ (အတြင္းေရးမွဴး)အျဖစ္သာ ခန္႕သင့္တယ္။ ဒီအခ်က္ကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ အခုဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဟာ စစ္မွန္ေသာ ပါတီစုံစနစ္ မဟုတ္တာ ေသခ်ာတယ္။

(၂) စစ္မွန္ေသာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ ဟုတ္-မဟုတ္ ေလ့လာဆန္းစစ္ျခင္း
(က) လႊတ္ေတာ္အသီးသီးမွ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က ေ႐ြးခ်ယ္ေပးေသာ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅% ပါ႐ွိရမယ္။ (ေအာက္လႊတ္ေတာ္ ၄၄၀ ဦးတြင္ တပ္မေတာ္သား (၁၁၀) ဦး၊ အထက္လႊတ္ေတာ္ (၂၂၄)ဦးတြင္ တပ္မေတာ္သား (၅၆)ဦး။
(ခ) လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးတရပ္ရပ္တြင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ သုံးပုံတပုံ တက္ေရာက္လွ်င္ အစည္းအေဝး အထေျမာက္သည္ဟု ပါ႐ွိတယ္။ (သုံးပုံတပုံ အခ်ဳိးသည္ ၃၃.၃% ျဖစ္ ၂၅% က စစ္တပ္ျဖစ္လွ်င္ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝး တခုခုျပဳလုပ္လိုက အပုိ ၈% ရ႐ွိလွ်င္ အခိ်န္မေ႐ြး လႊတ္ေတာ္ေခၚယူႏိုင္မယ္လု႕ိ သြယ္ဝိုက္ ရည္ရြယ္ၿပီးသားျဖစ္တယ္။
(ဂ) လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝး တရပ္ရပ္တြင္ မဲေပးပိုင္ခြင့္မ႐ိွသူ ပုဂၢဳိလ္တဦးဦးကအဆုုံး အျဖတ္မဲ ေပးေစျခင္းျဖင့္ အတည္ျပဳခ့ဲေသာ အခ်က္မ်ားကို၊ ေနာက္ေနာင္မွ ေတြ႕႐ွိပါက သက္ဆိုင္ရာလႊတ္ေတာ္၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားသည္ ပ်က္ျပယ္ျခင္းမ႐ွိေစရဟု ပါ႐ွိတယ္၊ ဒီအခ်က္ကိုၾကည္႕ျပီး သုံးသပ္ၿခင္းအားျဖင္႕ စစ္မွန္ေသာ ဒီမိုကေရစီမျဖစ္ႏုိင္ပါ။ အေျခခံ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္ႏွင့္ မကိုက္ညီပါ။

(၃) ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ထားပံုကို ေလ့လာျခင္း
- ႏိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲသည္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ျဖစ္သည္။
- ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ မိမိအစိုးရအဖြဲ႕ကို လြပ္လပ္စြာ ဖြဲ႕စည္းခြင့္မ႐ွိဘဲ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က ေ႐ြးခ်ယ္ေပးေသာ အေရးႀကီးေသာ ဝန္းႀကီးဌာနမ်ားျဖစ္သည့္ ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ နယ္စပ္ေရးရာ ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရး ဝန္ႀကီးတို႕ကို မိမိႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ ဝန္ႀကီးအျဖစ္ ခန္႕အပ္ရမယ္။ ဘယ္လႊတ္ေတာ္ရဲ့ သေဘာတူညီခ်က္မွ ယူဖို႕မလိုပါ။ အဲဒီဝန္ႀကီး (၃) ဦးဟာ အစိုးရဝန္ႀကီးျဖစ္ပါလ်က္နဲ႕ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ဒုတိယကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ရ့ဲ လက္ေအာက္ခံျဖစ္ေနတယ္။ စစ္တပ္ဟာ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရအဖြဲ႕၏ အထက္တြင္ ႐ွိေနတယ္ ဆိုတာကို ေလ့လာလွ်င္ လံုးဝမျဖစ္သင့္ပါ။

(၄) စစ္တပ္အခန္းက႑
- စစ္တပ္ဟာ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရး ဦးေဆာင္မႈ အခန္းက႑ ပါဝင္ေရးျဖစ္ရမယ္ဆိုတာနဲ႕အညီ ေအာက္ပါအတိုင္း ေနရာအသီးသီးမွာ ဦးေဆာင္ေနတာ ေတြ႕ရမယ္။
- လႊတ္ေတာ္အသီးသီးမွာ ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅% ႐ွိရမယ္။
- သမၼတေ႐ြးခ်ယ္မႈတြင္ ဒုတိယသမၼတမ်ားမွ သမၼတအျဖစ္ တည္႐ွိတာကိုၾကည့္လွ်င္ စစ္တပ္ကဘဲ ျဖစ္ရမယ္။
- ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ဟာ ဒုတိယသမၼတ အဆင့္နဲ႕ ညီတယ္လို႕ ဆိုထားျပန္တယ္။
- အေရးႀကီးဝန္ႀကီးဌာနျဖစ္တဲ့ ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ နယ္စပ္ေရးရာ လံုၿခံဳေရးႏွင့္ ကာကြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွာ စစ္တပ္ကသာ ေနရာယူဖို႕ ျဖစ္တယ္။
- အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီေနရာ (11) ေနရာတြင္ (၆) ေနရာဟာ စစ္တပ္မွ ယူထားျခင္း စသည္တို႕ကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ စစ္တပ္ရဲ့ အခန္းက႑အာဏာဟာ အလြန္ပိုမ်ားေနတယ္။ လံုးဝမျဖစ္သင့္ပါ။

(၅) စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စုဟုတ္မဟုတ္ ေလ့လာသံုးသပ္ျခင္း။
ျပည္နယ္ႏွင့္တိုင္း အစိုးရအဖြဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပံုကို ၾကည့္ရင္ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုင္းရဲ့ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ (Chief Ministers) မ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက အမည္စာရင္းတင္သြင္း (Nominate) ၿပီး သက္ဆိုင္ရာ လႊတ္ေတာ္အသီးသီး၏ သေဘာတူညီမႈကို ရယူကာ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ခန္႕အပ္ေပးရန္ဟု ခ်မွတ္ထားတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ သမၼတက အမည္စာရင္း တင္သြင္းထားေသာ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုင္း ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေလာင္းမ်ားကို အရည္အခ်င္းမျပည့္မွီေၾကာင္း ခိုင္လံုေသာ အေထာက္အထားမျပႏိုင္ပါက အျခားနည္းနဲ႕ ျငင္းပယ္ခြင့္မ႐ွိပါ။ ဒါ့အျပင္ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုင္းမွာ ဝန္ႀကီးဌာန ထူေထာင္ခြင့္ႏွင့္ ဝန္ႀကီးမ်ား ခန္႕အပ္ပိုင္ခြင့္ အာဏာကိုလည္း သမၼတကိုပင္ ေပးထားတယ္။ ဝန္ႀကီးဌာနတိုးခ်ဲ႕ျခင္း၊ ေလ်ာ့ခ်ျခင္း၊ ဖ်က္သိမ္းျခင္းႏွင့္ ဝန္ႀကီးမ်ားကို ခန္႕အပ္ျခင္း၊ ရပ္စဲျခင္းအာဏာကိုပါ ေပးထားျခင္းသေဘာေဆာင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုင္း အစိုးရမ်ားကို ဗဟိုအစိုးရ အႀကီးအကဲျဖစ္တဲ့ သမၼတက တိုက္႐ိုက္ခ်ဳပ္ကိုင္ထားႏိုင္တဲ့ တျပည္ေထာင္ အစိုးရစနစ္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုင္း ဥပေဒျပဳ လႊတ္ေတာ္႐ွိယံုမွ်နဲ႕ ျပည္ေထာင္စုဟု ေခၚဆိုႏိုင္မယ္ မဟုတ္သလို သက္ဆိုင္ရာ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးမွာ မိမိဆႏၵႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ အစိုးရအဖြဲ႕ကို တိုက္႐ိုက္စီမံခန္႕ခြဲႏိုင္ခြင့္႐ွိရမယ္။ မ႐ွိခဲ့လွ်င္ စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စုတခု မျဖစ္ေပ။ ဒါကို အေလးအနက္ထား သံုးသပ္ရမယ္။
ဒါ့အျပင္ ျပည္ေထာင္စုဘ႑ာေငြ ခြဲေဝသံုးစြဲျခင္းတြင္၄င္း၊ တိုင္းရင္းသားမ်ား အခြင့္အေရးမ်ား တာဝန္ယူျခင္း၊ ခြဲေဝျခင္းတြင္၄င္း ေလ့လာသံုးသပ္လွ်င္ စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စုတခုအသြင္ မဟုတ္ေပ။

(၆) အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီ (National Defenses & Security Council) ႏွင့္ပတ္သက္၍ သံုးသပ္ခ်က္မ်ား
၄င္းေကာင္စီကို
1. ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ
2. ႏိုင္ငံေတာ္ ဒုတိယသမၼတ (၁)
3. ႏိုင္ငံေတာ္ ဒုတိယသမၼတ (၂)
4. ျပည့္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒
5. အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒
6. ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္
7. ဒုတိယ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္
8. ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီး
9. ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီး
10. နယ္စပ္ေရးရာ ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီး
11. ႏိုင္ငံျခားေရးရာဝန္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီးမ်ားတို႕ ပါဝင္ဖြဲ႕စည္းထားတယ္။ ၄င္းတြင္စပ္တပ္မွ
- သမၼတႏွင့္ ဒုတိယသမၼတတြင္ (၁) ဦး
- ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္
- ဒု - ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္
- ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီး
- ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီး
- နယ္စပ္ေရးရာ ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးဝန္ႀကီး ေနရာတို႕တြင္ အပုိင္ယူထားပါတယ္။
ဒီေကာင္စီဟာ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ (Amnesty of Pardon) ေပးသင့္မေပးသင့္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတကို အႀကံေပးပိုင္ခြင့္၊ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ခန္႕ထားေရး၊ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအား အႀကံျပဳပိုင္ခြင့္အာဏာ ေပးထားတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီေကာင္စီဟာ သမၼတရဲ့ အစိုးရအဖြဲ႕ႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ကို အႀကံေပးရန္ မဟုတ္ဘဲ လမ္းၫႊန္မႈေပးရန္ သေဘာေဆာင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေကာင္စီဟာ စစ္တပ္အုပ္စိုး အပိုင္စီးတဲ့ သေဘာျဖစ္ပါတယ္။

(၇) အေရးေပၚကာလျပဌာန္းခ်က္မ်ားကို သံုးသပ္ျခင္း
ႏိုင္ငံေတာ္မွာ တာဝန္အ႐ွိဆံုး ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္တဲ့ သမၼတႏွင့္ ဒုတိယသမၼတမ်ားဟာ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအေရ အပ္ႏွင္းထားေသာ တာဝန္မ်ားကို ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္အား လႊဲေပးျခင္းမ်ိဳးတြင္ ႏႈတ္ထြက္ေပးရျခင္း မဆိုလိုပါ။ အေရးေပၚကာလအတြင္း၌သာ လႊဲအပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ယာယီရပ္ဆိုင္းထားျခင္းျဖစ္တယ္။ လႊတ္ေတာ္ကိုလည္း ယာယီရပ္ဆိုင္းထားျခင္း ျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့ အေရးေပၚကာလျပဌာန္းခ်က္ဟာ စစ္တပ္ရဲ့ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ကို လံုးဝတာဝန္ေပးသလို ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီအခ်က္ဟာ လႊတ္ေတာ္ကို စစ္တပ္က ေနာက္ကြယ္မွႀကိဳးကိုင္ထားၿပီး လူထုအံုၾကႊမႈ ျဖစ္ေပၚလာပါက စစ္တပ္မွ အာဏာသိမ္းရန္မလိုဘဲ တရားဝင္ ႏွိမ္ႏွင္းခြင့္ ရ႐ွိေရးအတြက္ ႀကိဳတင္စီစဥ္ထားၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။
(၈) ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ျခင္းကို သံုးသပ္ျခင္း
အေျခခံဥပေဒ၏ အေရးႀကီးေသာ အခန္းက႑မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ျပင္ဆင္ရန္လိုအပ္လွ်င္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၆၆၄ ဦးမွာ (ေအာက္လႊတ္ေတာ္ (၄၄၀) ဦးႏွင့္ အထက္လႊတ္ေတာ္ ၂၂၄ ဦး) စုစုေပါင္း 75% ၄၉၈ ဦး ေက်ာ္ဆႏၵမဲျဖင့္သာ ျပင္ဆင္ႏိုင္ေၾကာင္း အေျခခံမူမွာ ပါ႐ွိတယ္။ အရပ္သားကိုယ္စားလွယ္ ေအာက္လႊတ္ေတာ္ (၃၃၀) ဦး၊ အထက္လႊတ္ေတာ္ (၁၆၈) ဦး၊ စုစုေပါင္း အရပ္သားကိုယ္စာလွယ္ (၄၉၈) ဦးမွာ ကိုယ္စားလွယ္ေပါင္း (၄၉၈) ဦးလံုး ဖြဲ႕စည္းပံုအျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ဖို႕ သေဘာတူႏိုင္ေအာင္ မလြယ္ပါ။ စစ္တပ္ ကိုယ္စားလွယ္ဟာ (၁၆၆) ဦး၊ (ေအာက္လႊတ္ေတာ္မွာ (၁၁၀) ဦးႏွင့္ အထက္လႊတ္တာ္ (၅၆) ဦး) ဟာ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ဒုတိယ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္တို႕လက္ေအာက္၌သာ ႐ွိခဲ့တာမို႕ စစ္တပ္ကိုယ္စားလွယ္ (၁၆၆) ဦး မပါလွ်င္ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ဖို႕ အေတာ္ ခက္ခဲပါတယ္။ ေနာက္တခ်က္က ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အားလံုး၏ 20% လက္မွတ္ေရးထိုးအဆိုျပဳ တင္သြင္းမွ သာလွ်င္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က လက္ခံေဆြးေႏြးရမည္ဟု ခ်ဳပ္ထားျပန္သည္ကိုၾကည့္လွ်င္ စစ္တပ္က အခ်ိန္မေ႐ြး လႊတ္ေတာ္ေခၚယူရန္ အဆိုျပဳခြင့္ ႐ွိသည္ျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ အေျခခံဥပေဒကို တျဖည္းျဖည္း ျပင္ဆင္သြား ႏိုင္သည္ ဆိုသည္မွာ လံုးဝမျဖစ္ႏိုင္ေပ။ အခက္အခဲမ်ားစြာ ႐ွိေပသည္။
အထက္ပါ SPDC ရဲ့ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို သံုးသပ္ၾကည့္လွ်င္ ပါတီစံုစနစ္ႏွင့္လည္းမညီ၊ စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စုအတြက္လည္း အလွမ္းေဝး၊ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္မ်ားႏွင့္လည္း ဆန္႕က်င္ေနတဲ့အတြက္ ျပည္သူအက်ိဳး တိုင္းရင္းသားအက်ိဳးအတြက္ လံုးဝမျဖစ္ႏိုင္။ SPDC ရဲ့ တရားဝင္ ႏိုင္ငံေတာ္အုပ္ခ်ဳပ္ဖို႕၊ စစ္တပ္မွ သက္ဆိုး႐ွည္ေရး ဖန္တီးထားျခင္းျဖစ္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီ SPDC တို႕အလိုက် ေရးဆြဲထားတဲ့ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ျပည္သူအေပါင္းတို႕ ေထာက္ခံဖို႕ မျဖစ္ပါ။ လံုးဝ (လံုးဝ) ဆန္႕က်င္ ကန္႕ကြက္သြားရမယ္။

0 Comments:

blogger templates | Make Money Online